Mijn Stage bij Lis

Mijn Stage bij Lis

Hier zit ik dan, het is half 9 in de morgen en ik ben al op school. Mijn eerste energiedrankje geopend want ik wil knallen vandaag. Het valt me overigens nu pas op hoe klein ik ben, Ik zit namelijk achter de balie en heb moeite om over dat stomme ding heen te kijken.

Na ellenlang geswitcht te hebben van stageplek naar stageplek ben ik nu uiteindelijk bij LIS terecht gekomen. LIS is een leerbedrijf van de school en staat praktisch gezien voor Leerbedrijf Invloed Studenten alhoewel ik zo af en toe graag de speling ‘Leerbedrijf Studenten onder Invloed’ gebruik.

Op het moment zit ik hier nu al zo’n 2 weken bij LIS wat overigens een gezellige plek is en ik moet toegeven dat ik meer dan tevreden ben. Ook al past het bedrijf niet volledig bij de intentie waarmee ik dit stagejaar begon.

Ik begon bij een reisbureau in Deinum en ergens leek me dat een geweldig iets. Ik zou blogberichten schrijven, voor conversies zorgen, sales maken en wellicht me zelf een toekomstige baan garanderen maar dat feest ging buiten mijn schuld om niet door.

Vervolgens begon ik een wanhopige zoektocht naar een nieuwe stageplaats met degelijk wat druk op de ketel, mijn stagetijd was immers in gegaan en ik moest uren maken. Twee keer achter elkaar faalde ik waar ik achteraf gezien blij mee ben, beide bedrijfsculturen waren namelijk om te janken, om uiteindelijk terecht te komen bij mijn marketing docent Edwin Hollander.

En om eerlijk te zijn, ik keek er best wel naar uit om bij Edwin te lopen, ik heb immers altijd al beweerd marketing onder de knie te hebben en nu kon ik het ook nog eens bewijzen. Echter na een week bleek ik daar ook niet terecht te kunnen wegens een communicatiefout met een zakenpartner.

Wel heb ik in een week geleerd dat mijn pittige en ongezouten blogstyle niet altijd klantvriendelijk was en dat ik in zulke situaties neutraler moest schrijven.

Maar goed na alle marketing bedrijven kon ik uiteindelijk toch terecht bij LIS waar ik vrijwel direct aan de slag kon als digitaal manusje van alles. Ik onderhoud de website samen met mijn klasgenoot Anne, Ik hou de Facebook pagina in de gaten en op het moment blog ik ook voor het project KICzegt en help ik de studentenraad aan een eigen website.

Oh en verder ben ik nu ook samen met Anne verantwoordelijk voor een schoolfeest voor 1500 tot 2000 studenten wat een geweldig gevoel is.

Natuurlijk is dit niet volledig gestructureerde marketing waar ik voor sales en dergelijke moet zorgen maar ik denk toch dat ik hier weldegelijk mijn ei kwijt kan. Ik heb de LIS-website inmiddels uitgerust met Analytics en een paar andere plugins en ben momenteel bezig de teksten te herschrijven en een Growth Hacking plan te maken voor de site.

Het idee is dat ik en Anne samen ervoor zorgen dat meer mensen weten wat LIS is en hoe ze er gebruik van kunnen maken aangezien het aantal cliënten stagneert. En dat is overigens niet omdat er steeds minder mensen met problemen zijn.

We willen dit doen door de website optimaliseren en het zo gebruikersvriendelijk en simpel mogelijk te maken. De Social media kanalen uit te breiden en meer te benutten en de communicatie tussen Jipper’s en potientiele clienten te vereenvoudigen. Want wie van onze generatie stuurt er tegenwoordig nog e-mails?

Nee, LIS is niet dat spannende marketing bedrijf waar ik op zat te hopen maar het is zeker niet een bedrijf dat mij niet uitdaagt. Natuurlijk zijn er weleens van die momenten dat je eventjes niks te doen hebt maar dan is dat om dat er al zo hard gewerkt is.

Bovendien krijg ik nu de kans om de communicatie van een bedrijf te verbeteren, een social media arsenaal uit te laten groeien, presentaties te geven en een gigantisch feest te organiseren.

Kortom communicatie en sociale interacties spelen hier sleutelrollen welke overigens ook mijn zwaktepunten zijn.

Volgens mij valt hier genoeg te leren.

~ Omar

Omar

Content Creator / Veganist
Omar

Latest posts by Omar (see all)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *